nartentinekenaarspanje.reismee.nl

De eerste week

28-12-2011 Waalre - Auxerre
Om half 10 zijn we op weg. Schijnt eerst de zon nog aardig, in de Belgische Ardennen rijden we door dikke mist. In noord Frankrijk is die weer verdwenen en het schiet goed op. We besluiten het na 568 km voor genoeg te houden en vinden we tegen 19.00 uur een mooi plekje in Auxerre aan de rivier. We wandelen de brug over en gaan bij de Leclerc in het restaurant een pizza eten die zeer goed smaakt.

29-12-2011 Auxerre - Millau
Het is helemaal niet druk op de weg. Nog steeds rijden we geen Péages en het schiet goed op. In de buurt van Clermont-Ferrand wordt het landschap interessanter. In Millau vinden we vrij snel de gratis camperplaats, een nette parking met afgezette plaatsen. We wandelen in 5 minuten het oude centrum in en bewonderen de gezellige smalle straatjes met winkeltjes en restaurantjes. Terug bij de camper koken we een potje en gaan bijtijds te bed.

30-12-2011 Millau - Dernacuillette.............Hé Dé: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
We laten de GPS bepalen hoe de route van vandaag gaat. Eerst richting Narbonne en dan het binnenland in, stukje naar Carcassonne en dan over steeds kleinere wegen. Als we nog 80 km te gaan hebben sms-en we naar Bert en Inge hoever we zijn. Het duurt nog tot 7 km vóór Dernacuillette voordat we de naam op de richtingbordjes zien verschijnen. Bij het dorp aangekomen, laten we de camper aan het begin staan en gaan te voet verkennen waar we moeten zijn. De straatnaam was bij onze Mio niet bekend. Al gauw vinden we de de Rue de Réservoir nr 4. Even later halen we de camper op en zetten ‘m op het kleine parkeerplaatsje vlak onder het huis. Na hernieuwde kennismaking gaan we eerst boodschappen inslaan voor de komende dagen. Het is 1 uur rijden naar de dichtstbijzijnde supermarkt!! 's Avonds eten we een heerlijke vismaaltijd en kletsen nog door tot in de vroege uurtjes.

31-12-2011 Dernacuillette
Het weer valt wat tegen...er staat een flinke wind en het miezert regelmatig. De temperatuur is echter goed. We brengen de dag door met lezen, kaarten, kletsen en 's middags als het droog is maken we een wandelingetje in de omgeving. Inge kan niet mee want ze heeft haar kniebanden gescheurd. We bekijken het dorp (40 inwoners) en de omgeving. Heel mooi!! 's Avonds zijn we uitgenodigd bij een Duits stel dat ook in het dorp woont. Nog 2 andere Duitse stellen zijn er bij zodat de volledige Duitse bevolking van Dernacuillette aanwezig is. We gaan....gourmetten! Heel gezellig en vooral de sinaasappeltaart die als toetje door Lilly is gemaakt oogst bewondering en complimenten. Om 24.00 uur gaan we op het pleintje toosten. We horen geen knal!! Later gaan we thuis nog wat naborrelen bij Inge en Bert en tegen tweeën gaan we op 1 oor. De nieuwjaarswensen kunnen we nu niet versturen want er is geen bereik helaas.

G E L U K K I G N I E U W J A A R I E D E R E E N ! ! !

01-01-2012 Tochtje door de omgeving....Marianne: gefeliciteerd met je verjaardag!
Pas om 10.30 uur ontbijten we. Tegen 12.30 uur vertrekken we met stralend weer. Eerst bezoeken we de kloof van Galamus. We parkeren voor de kloof en wandelen naar de 2e parkeerplaats. Helaas is de herberg die via een tunnel bereikbaar is, gesloten. Daarna rijden we naar de Catharenburcht Quéribus, waar we een schitterend uitzicht hebben over de Pyreneeën en tot aan de Middellandse Zee kunnen kijken. Spectaculair!!

02-01-2012 Van Dernacuillette via St.Cyprien naar San André. ..........Tinus: gefeliciteerd met je verjaardag!
Na uitgebreid ontbijt met Inge en Bert vertrekken we net na enen richting de kust. Door een prachtig berglandschap rijden we eerst naar Perpignan waar we de LPGtank vullen. In St Cyprien maken we een stop en een lange wandeling over de boulevard naar de vissershaven. De zon schijnt volop maar het waait flink. San André wordt onze nachtstop.

03-01-2012 San André......SPANJE...Pals....San Feliu Guixols
Voordat we verder rijden bekijken we het dorpje San André; het heeft een mooie Romaanse kerk. Pals wordt in onze Spanjegids aanbevolen dus daar stoppen voor de lunch en bekijken meteen het historische centrum van dit stadje. Smalle straatjes met oude huizen en doorkijkjes en op de toren verre uitzichten. Dan gaat het door naar San Feliu Guixols waar een nieuwe camperplaats is; die vinden we snel. Hij ligt vlak bij het centrum, het strand, winkels en restaurantjes. Een prima plek! Ook hier maken we een rondje via de Mercadonna en het strand. Nog steeds volop zon...heerlijk.

Frans en Rita

Ha die Nart en Tineke,
Op mijn iPad is het nog gemakkelijker om jullie

Maak er mooi jaar van!! Op m'n iPad is het nog gemakkelijker om jullie belevenissen te volgen. Een reactie typen met m'n dikke vingers op zo'n touchscreen kost wat meer moeite. Mooie route via Milau naar Spanje. Onze kinderen wilden afgelopen vakantie over de brug, maar we hebben, zo te zien aan jullie foto's, heel wat moois links laten liggen.

Frans en Rita