nartentinekenaarspanje.reismee.nl

....en toen waren we weer thuis....

16-04-2012 San Feliu de Guixols
Laat opgestaan: het is koud en geen zon!! We maken toch een wandeling over de hoge rotskust aan de andere kant van de haven; dat is even flink klimmen en boven waait het stevig. Ik heb gisteren nog 4 caches opgezocht op die route. Er is af en toe een netwerk beschikbaar. De eerste bleken we 2 jaar terug ook al hebben gezocht. Toen niet gevonden, nu weer niet. De 2e vinden we vlot, de 3e moet ergens in een boom zijn verstopt maar we vinden de plek niet (later zie ik dat er ook een spoilerfoto beschikbaar was). De 4e blijkt boven te liggen terwijl we alweer helemaal beneden zijn; die bewaren we ook voor volgend jaar. Via de supermarkt en een mega-chinese bazar komen we weer bij de camper. Er is weer even internet. We bekijken het weerbericht voor de komende dagen in de Cevennes: oei! Dat ziet er niet goed uit; er wordt zelfs sneeuw verwacht! Al snel veranderen we onze reisroute; dan toch maar de bekende weg via Lyon. Morgen zou nog een zonnige dag worden: natuurpark 'Aiguamolls' bij San Pedro de Pescador staat op het programma en een bezoekje aan Cadaque.

17-04-2012 Naar 'Aigamolls' , Cadaque en Cerb猫re(F)
Van 11.00 uur tot half 3 brengen we door in Natuur Park Aigamolls. We maken de uitgezette wandeling van 8 kilometer die helemaal tot aan het strand loopt. We zien massa's watervogels, horen heel veel zangvogels en ook hoog in de lucht laten zich regelmatig roofvogels zien. Het weer is fantastisch dus het is genieten. In het park staan 4 hoge silo's waarvan er 茅茅n een uitzichtplatform heeft. Tot ver in de Pyrenee毛n is er goed zicht: de besneeuwde toppen zijn duidelijk te zien. We rijden dan door naar Cadaques. Dit prachtige vissersdorpje ligt verstopt in een diepe inham van het schiereiland Cap de Creus. De weg er naar toe is al de moeite waard. Cadaque was een inspiratie voor veel artiesten, zoals Picasso en Salvador Dali. De laatste werd er ge毛erd met een standbeeld dat op de schilderachtige boulevard staat. We willen eigenlijk hier op de parking overnachten, maar als we horen dat we voor de nacht meer dan 20 euro moeten betalen, gaan we toch maar verder. Uiteindelijk komen we vlak over de Franse grens in Cerb猫re uit.
18-04-2012 Verder naar Gruissan
We volgen waar mogelijk de weg langs zee. We komen door Port Vendres, Argel猫s sur Mer (waar we dol worden van de deviations), St Cyprien, Port Leucate, Port-la-Nouvelle en uiteindelijk in Gruissan, waar we een mooie camperparking aan 茅茅n van de jachthavens vinden. We lopen het stadje door, bezoeken de ruines van het kasteel en vinden zelfs nog een cache op de berg naast een kleine wijngaard. Net voordat er een flinke bui losbarst zijn we weer terug. Morgen weer een eindje verder op huis aan!
19/20/21-04-2012 Van Gruissan naar Tournon sur Rh么ne, Langres en
Het is afwisselend stralend weer en buien. We kiezen de route door het Rh么ne-dal. Via All猫s bereiken we Valence. In Tournon sur Rh么ne vinden we een camperplaats. We bekijken even een stukje van die stad, maar zien donkere wolken aankomen en net voor de bui zijn we weer terug. Een fikse hagelbui met onweer en bliksem barst los.
Met stralend weer vertrekken we de volgende morgen; We volgen verder de Rh么ne en vanaf Lyon de Sa么ne. Uitgestrekte knalgele koolzaadvelden worden afgewisseld door kilometers lange wijngaarden. Het land wordt steeds vlakker. Bij Langres is het genoeg voor vandaag. We parkeren eerst onder aan de stadsmuur. Daar gaat een gratis zelfbedieningsliftje omhoog. Binnen de stadsmuren vinden we een oud, gezellig centrum, compleet met stadspoorten, kathedraal en theater. Als we uitgekeken zijn rijden we naar de camperparking net buiten de muur om daar te overnachten. Morgen de laatste etappe naar huis?? Het is nog zo'n 500 kilometer.
Tegen 5 uur de volgende dag zijn we thuis. Veel regen onderweg!! Na het uitpakken de verwarming maar aan. Het wordt wel weer even wennen aan deze temperaturen.
We hebben een schitterende overwintering gehad met heel veel zon!
Iedereen bedankt voor de reacties op de foto's of verhalen.

Els

Welkom terug in ons bibberlandje. Het was heerlijk om weer met jullie mee te reizen naar warmer oorden. Ik hoop wel dat het zonnetje zich laat inspireren door jullie thuiskomst en ook weer zijn/haar best wil doen. Veel liefs van Lammert en van mij

Ans

Welkom thuis!!! Hoewel dat niet zal meevallen..... Ach, 't is droog..... en naar de bieb hoef je ook niet meer te gaan.....
Wij vertrekken donderdag voor een weekje naar Frankrijk, maar we moeten nog wel even lekker eten v贸贸r ik weer naar n
Nepal vertrek (29 mei).
Liefs en succes met "acclimatiseren", Ans xxx

Frans

Hoi Tineke en Nard, Welkom thuis. Het was leuk jullie te volgen en alle foto's te bekijken. Maar het is ook fijn dat jullie er weer zijn. Jullie zijn net op tijd voor Koninginnedag, het begin van het buitenleven in Nederland! We organiseren een Bingo met allerlei leuke prijsjes! Jullie zijn de hele dag van harte welkom en het eten staat tegen het eind van de middag klaar.
Frans en Rita