nartentinekenaarspanje.reismee.nl

Wat is geocaching???

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen). Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt iemand de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). In de cache, varierend van miniklein tot ruime lunchbox zit een logboekje waar de vinder zijn naam en de datum opschrijft. Vervolgens logt hij zijn bezoek op de speciale cache-pagina om zijn bezoek kenbaar te maken. Op de site geocaching.com staan alle caches in de hele wereld. Op Geocaching.nl staat in het Nederlands de beschrijving van geocaching. Er is zelfs op U-tube een filmpje te zien. Wij vinden het een leuke hobby; het brengt ons op de leukste en interessantste plekjes.

Oom Phil

bedankt voor de uitlegging van geocaching maar well kun je het alleen doen als je veel op vakantie gaat , bijvoorbeeld jully tweetjes

groetjes van ons beiden

greta

heel interesant en spannend,ook al word je ouder je kan altijd bij leren gr greta.

Marietta

Wij zitten hier lekker in de sneeuw. Weer eens wat anders.
Ik heb weer een "horror"oog. Weet je nog de vorige keer ? Toen was het tijdens het thema "griezelen". Ik weet niet waarom het nu bloeddoorlopen is.
"Feud"jij / jullie ook?
Groetjes, Marietta