nartentinekenaarspanje.reismee.nl

Gibraltar voorbij..

Het is even niet mogelijk om via Reismee foto's te verzenden. Komen zo snel mogelijk.

16-02-'12. Maro - Nerja - Torre del Mar.
We rijden allereerst even naar het Mara strand, dat aan het eind van de zeer steil afdalende weg ligt. Daar maken we een praatje met een agent van de Policia Local over pensioen leeftijden en werkeloosheid. Het strandje ziet er aardig uit. We rijden naar Nerja, zetten de camper op het grote terrein in het centrum, dat nu betaald parkeren is à €0,03/min.
We zoeken een internetzaak en lezen de mail en zetten verhaal en foto's op ReisMee. Via de mooie kust weg komen we uit in Caleta de VĂ©lez, waar we op een parking tegenover het strand onze boterhammen eten en daarna een wandeling maken langs de haven en de doorgaande weg. Het mooiste hier zijn wel de muis- of monniksparkieten, die in de hoge palmen nestelen Dan door naar Torre del Mar. De camperplek kenden we al. Toen we hier 2 jaar geleden waren stond alles onder water ; nu zoeken we een plekje achter het muurtje tussen tientallen andere campers. Bij het aftappen van het vuilwater, ziet Nart dat we de buitenafsluitdop van de watertank zijn kwijtgeraakt!? Provisorisch wordt die dichtgemaakt met de bodem van een drinkwaterfles en twee stukken plakband.
We zitten nog een uurtje in de zon en uit de wind.

17-02-'12. Torre del Mar - Malaga - Fuengirola.
De weersvoorspelling van de Wereldomroep zit er vandaag goed naast. Het is een grijze ochtend en dat blijft de rest van de dag, terwijl het vannacht flink geplensd heeft.
Bij de camping weten ze ons te vertellen dat er 3 km verderop in Almayate een adres is voor camperonderdelen. Voor 17,50 hebben we een nieuwe dop. Dan weer verder de kust langs naar Benajarafe. We pikken daar een cache op, halen yoghurt bij de Coviran en brood bij de bakker. De lucht boven de zee is loodgrijs. Dan...Rincon de la Vitoria; op een kleine parking aan het strand wachten we de regen af en vinden dan 2 caches Ă©Ă©n boven bij de oude toren en de ander op de rotsen aan het wandelpad. Vervolgens gaan we richting Malaga op zoek naar LPG. Dat valt tegen. Het adres dat we hebben bestaat niet meer. Na veel navraag bij een aantal tankstations vinden we toch een Repsolstation op het Guadalhorse industrieterrein: N 36 41.407 W 4 29.000.
Na het lenen van een extra hulpstuk bij de kassa en hulp van een Duitser tanken we (met het nodige geknoei) 30 liter á 0,74 cent. We rijden aansluitend over de A7 naar Fuengirola, waar we naast een andere camper parkeren tussen de rivier en de kasteelberg. Het is gelukkig droog zodat we een eind over de boulevard aan de overkant van de voetgangersbrug kunnen wandelen.

18-02-'12. Fuengirola - San Pedro de Alcántara.
Over de N 340 gaan we verder westwaarts. We zien dat er markt is in La Cala de Mijas en gaan die bezoeken, terwijl de wolken verdwijnen en de zon volop begint te schijnen. Iets verder op gaan we bij een oude toren een cache zoeken. De meeste toegangen naar het strand zijn hier privébezit! Dan via een Lidl door naar naar Puerto de Cabo Pino. Deze plek trekt op deze zaterdag veel volk, vooral surfers. Een officiële parkeerregelaar zet eenieder voor een fooi op de juiste plaats. Daar maken we een duin- strandwandeling. Via Marbella, dat we links laten liggen, naar San Pedro de Alcántara. We vinden hier een mooie ruime parking vlak bij de zee, waar een stuk of 10 campers staan.. We wandelen wat langs de boulevard, pikken een cache op, proberen enkele van die martelwerktuigen aan de boulevard uit en pakken wat te drinken op het terras van een chiringuito aan het strand.
De Britse camperburen hebben 3 Schnauzers bij zich, waarvan de oudste 16 is. De snor van de baas lijkt op die van zijn honden. Uit de wind en in de zon is het genieten. We raken in gesprek met een Nederlandse buurman en zijn van oorsprong Irakese vriendin, die nu in Spanje woont. Zijn camper heeft een Belgisch kenteken. Hij heeft (vindt hij!) een simpele camper van €130.000! Zo een met zo'n uitschuifkamer! We hebben wel goede buurt met die twee. Zij laat vol trots hun luxe woonmobiel zien. Rond 6 uur is de zon verdwenen achter de wolken.

19-02-'12. San Pedro de Alcántara - Estepona - Torreguardario.
Voor we doorgaan maken we een wandeling over de boulevard. Het is zondag en tamelijk druk; skaters, fietsers, wandelaars, joggers en trimmers, jong en oud. Het is dan ook een prachtige ochtend! Volop zon, weinig wind...Bij een oude toren aan de Playa de Gualdamina 1,5 km verderop vinden we een cache.
Terug bij de camper buurten we nog even met buren Peter en Alham. Ze willen ook richting Estepona. Bij camping Parque Tropical kunnen we onze toilet lozen voor 5 euro. Na de lunch op de grote zandparking in Estepona ,iets voorbij de vuurtoren, wandelen we over het haventerrein met druk bezochte barretjes en restaurantjes en een prullariamarkt. Net na 3-en komen we in het heel aardige dorp La Duquesa met een mooi fort en wat pittoreske straatjes aan het centrale pleintje, waar we onze naam op een minilogboekje noteren in een nanocache. Weer op weg verlaten we de provincie Malaga en rijden de provincie Cadiz binnenzien; we zien vooruit Gibraltar. Net na de afslag richting Torreguardario, zien we enige campers beneden op het strand. Dat komt goed uit, want de camperplaats bij het dorp zelf is opgeheven. Een balk op 2,1 m hoogte weert campers van de parking. Wij vinden dus toch een mooi plekje. Na een tijdje in de zon gezeten te hebben, bekijken we het strand en de rotsen van zwaar geërodeerd zandsteen. Iemand van natuurbeheer fotografeert en onderzoekt een dode babydolfijn die op het strand ligt.

20-02-'12. Torreguadiaro - Tafira
We buurten eerst nog wat met Eindhovenaren van iets verder op. Ik krijg wat Libelles van haar!
De rest van de morgen brengen we door bij de rotsen en op het schelpenstrand rechts en links aan zee. Halverwege Gibraltar maken we nog een wandeling door de duinen bij een groot golfresort.
Via Santa Margarita dan naar het strand voor La LĂ­nea de la Concepcion, waar we picknicken. Dan Gibraltar voorbij en over de A7 richting Algeciras. In Los Barrios is een groot winkelgebied,waar we bij de Mercadona inkopen doen en even de Carrefour in lopen voor een nieuwen fluitketel (onze is lek). Die hebben ze geen! Tegen vijven komen we bij de Mirador in het windmolenpark met zicht op Afrika! De cache daar vinden we niet, de vogelobservatiepost (400 m verderop) onthouden we voor een andere keer, gezien de tijd van de dag. Via Tarifa een heel mooi stadje met een veerdienst naar Marokko, rijden we naar een groot veld bij Casa de Porros aan de Straat van Gibraltar, 10 km verderop. Daar staan aardig wat campers verspreid over een groot gebied. Veel surfers zo te zien.

Tinus en Mimi

Hoi vakantiegangers, hier gaat ook alles goed, alleen ja, het weer mag onderhand wel eens beter worden, maar alles komt goed ,zou Tini zeggen, we lezen wel dat jullie het goed naar je zin hebben en met volle teugen genieten, voor ons schiet het toch ook al op,want de tijd gaat wel snel !! Veel leifs van ons, doei...